VLOG Hallstatt, Traunsee a Bad ischl nadivoko

07.09.2022

Je půlka srpna a my vyrážíme na druhou prázdninovou cestu. Tentokrát je našim cílem podívat se do Rakouska někam k jezerům. S tímto plánem necháváme plynout týdny před odjezdem a jak už to bývá rozhodujeme se v den odjezdu. Trasa tedy zní - jižní Morava, Bad Ischl, a hora Loser, v tu chvíli však nevíme, že se nám cesta bude jako obvykle měnit takříkajíc pod nohama 😊

Ale hezky popořádku. Je neděle odpoledne a my vyrážíme na cestu. Chceme dorazit kolem osmé hodiny do Hnanic, kde je v plánu přespání na divoko. Zde plán vychází a opravdu spolu se západem slunce parkujeme u Hotelu Vinice Hnanice, na veřejném parkovišti před hotelem, kde na recepci kupujeme víno na večerní posezení, uděláme večeři, uspíme malou a jdeme spát. Místo na spaní je pěkné, jen si kontrolujte, kde spíte. Já si totiž nevšiml, že krásný dřevem obložená zídka hned vedle auta ukrývá popelnice a ráno v 6:30 nás budí popelářské auto, které právě z onoho místa odváží odpadky. No nevadí, snídaně ve vinici za to stojí.

Během večera se potkáváme s jinou obytkou, co parkuje vedle nás a upravujeme plány, kašleme na Loser, a jedeme místo toho k Traunsee, je tam prý hezký stellplatz hned u jezera, to prostě nemůžeme vynechat 😊 ale o tom později.

Z Hnanic vyrážíme přes hranice směrem na Melk, kde se napojujeme na dálnici a svištíme s větrem o závod do Bad Ischlu. Původně jsme podle P4N chtěli parkovat hned u centra, ale po příjezdu do města jsme zjistili, že díky státnímu svátku a s tím spojenými akcemi v centru je parkoviště plné tak jsme zvolili jinou variantu a zastavili jsme na parkovišti cca 15 minut pěšky od centra. Cena za parkování je 4EUR za noc. Místo klidné, bezpečné, takže můžeme jen doporučit. V původním plánu jsme se chtěli jít jen projí po městě, ale díky zmíněnému svátku je v městě spousta akcí a vše žije, takže využíváme pro zastávku na pivo z dřevných sudů a necháváme se unášet klidem a atmosférou lázeňského městečka.

Bad Ischl se stal naší základnou na další den, protože jsme měli v plánu se podívat se do nedalekého Hallstattu, městu, které je v Unesco a je to i město, které postavili Číňané ve věrné kopii ve své vlasti. Jelikož se nám nechtělo jet do Hallstattu autem, rozhodli jsme se pro vlak a loď, takže jsme spojili zážitek z města i se zážitky s cestou, protože to byla pro naši Simonku vůbec první cesta vlakem a lodí. Osobně tuto variantu doporučuji, sice se do Hallstattu autem dostanete, ale pořád je potřeba brát v potaz množství turistů a aut, které do města každý den přijíždí, a pokud nepojedete hned ráno, můžete mít s parkováním i vcelku problémy, zejména s delším autem není počet míst neomezený.

Po návratu z Hallstattu jsme zvedli kotvy z Bad Ischlu a vyrazili směr Ebensee, to je vesnička na břehu Traunsee a byla to naše další zastávka na cestě k domovu. Původní plán s přespáním na hoře Loser vzal za své, ve chvíli, kdy nás kolegové s obytky v Hnanicích navnadili krásou místa a my jsme se prostě nemohli rozhodnout jinak 😊 Opravdu spát na břehu nádherné scenérie jezera a hor prostě stojí za to! Navíc na místním stellplatzu jsme mohli udělat potřebné servisní činnosti jako výměna vody či čištěn WC kazety. Městečko Ebensee má na svém kraji i malý retailpark s pěkným parkovištěm, takže je i dobrou zastávkou na doplnění zásob jídla a pití. Noc na stellplatzu byla i přes dalších asi 20 aut, co tu spali s námi klidná a my jsme tak ráno mohli vyrazit zpátky k domovu.

Pokud vás zaujalo povídání nebo video, dejte nám prosím odběr, určitě přineseme další reporty z cest. V plánu je Barcelona, Polské Zakopané a až se úplně pokazí počasí tak termály v Maďarsku. I když vlastně kdo ví, s obytňákem neplánujete, s obytňákem objevujete, co plyne okolo vás.